Dennis Jansen

By: Dennis Jansen

Succes met conversies

Uw conversieratio is zonder twijfel de belangrijkste maatstaf in digitale marketing.

Alles wat u doet in online marketing is ontworpen om bezoekers naar uw website om te zetten in betalende klanten voor uw bedrijf. En conversieratio's omvatten niet alleen verkopen - mensen die afspraken maken, contactformulieren invullen, u bellen en gratis offertes aanvragen, tellen ook mee als conversies. Een conversie kan elke gewenste actie zijn die uw bedrijf dichter bij een verkoop brengt.

Het is gemakkelijk om overweldigd te worden door statistieken wanneer u aan de slag gaat in digitale marketing. U moet klikfrequenties (CTR's) en kosten per klik (CPC) bekijken, terwijl u altijd rekening houdt met uw rendement op investering (ROI). Maar het hele punt van digitale marketing is om conversies te maximaliseren voor de laagst mogelijke prijs. In dit artikel helpen we u te begrijpen waarom conversies cruciaal zijn voor uw succes.


Waarom conversies belangrijk zijn

Het verhogen van de conversieratio's van uw online marketingcampagnes is meestal de goedkoopste manier om uw winst te vergroten.

Zie het op deze manier: wilt u liever meer klanten van Google Ads halen door uw advertentiebudget te verdubbelen of door uw advertentiebenadering te optimaliseren? Optimaliseren voor een hogere conversieratio betekent meer waar voor je geld. Dat is een grote reden waarom conversieratio's zo belangrijk zijn.

Dat is niet alles - hier zijn drie andere redenen waarom conversieratio's ertoe doen:

# 1: Conversieratio's kunnen succes of mislukking voorspellen.

Wilt u weten of uw bedrijf op de goede weg is? Conversieratio's geven een redelijk eerlijke beoordeling, vooral als u uw campagnes eenmaal heeft geoptimaliseerd.

Met behulp van analyserapporten kunt u zien welke delen van uw bedrijf de sterkste conversies genereren en kunt u voorspellen welke doelgroepen waarschijnlijk uw beste klanten worden. Evenzo geven zwakkere conversieratio's aan waar uw bedrijfsstrategie moet werken.

# 2: Betere conversieratio's kunnen u geld besparen.

Campagnes met betere conversieratio's zijn over het algemeen efficiënter dan campagnes met zwakkere conversieratio's. Met een hoger conversiepercentage kunt u meer bereiken zonder uw advertentiebudget te verhogen, of u kunt uw advertentiebudget verlagen en geld overhouden voor het testen van nieuwe marketingtactieken.

# 3: Door je te concentreren op conversieratio's zal je website verbeteren.

Het creëren van een luchtdichte verkooptrechter is de sleutel om de conversieratio's te verhogen. Uw campagnes, uw website en uw verkoopprocessen moeten zo synchroon mogelijk zijn. Terwijl u leert welke factoren het belangrijkst zijn om conversies op uw website te genereren, zult u uiteindelijk ontdekken hoe u uw site waardevoller kunt maken voor bezoekers en klanten - en de voordelen hiervan gaan veel verder dan de winst op korte termijn.


Conversie

Hoe u conversieratio's kunt verhogen

Nu we het belang van conversies hebben bekeken, is de volgende stap actie ondernemen om uw tarieven te verhogen. Hier zijn zes eenvoudige tips om uw conversieratio's naar nieuwe hoogten te brengen.

# 1: verscherp uw advertenties. De eerste stap op weg naar meer conversies is het vastleggen van uw advertentietekst om u te onderscheiden van de concurrentie.

# 2: Optimaliseer uw bestemmingspagina's. Maak beloftes waar die zijn gemaakt in uw advertentietekst en gebruik beknopte, pakkende koppen die bezoekers onmiddellijk aanspreken.

# 3: Test nieuwe advertentietrechters. Maak nieuwe advertenties en varianten van uw bestemmingspagina's. Bekijk hoe conversieratio's veranderen met verschillende advertentiebenaderingen.

# 4: Verlaag je publiek. Soms is het beter om een ​​breder net uit te werpen, maar door uw focus te richten op specifieke consumentengroepen, kunt u gemakkelijk de conversieratio's verhogen.

# 5: Gebruik FOMO in je voordeel. Dat is de angst om te missen. Als u voor een verkoop adverteert, zeg dan in uw advertenties of op uw bestemmingspagina's dat de tijd dringt - en u kunt zelfs aftelklokken gebruiken voor extra urgentie.

# 6: Laat je sociale media groeien. Spoor bezoekers aan om u te volgen op Facebook, Twitter en andere accounts. Installeer inlogknoppen voor sociale media op uw website als een lid zich moet aanmelden; mensen registreren zich veel vaker met sociale logins. En als je een sterke sociale aanhang hebt, geef dan het aantal volgers of deelacties op je pagina's weer voor meer sociaal bewijs.

 

Conversieratio's zijn niet altijd betrouwbaar

Conversiepercentages zijn misschien wel de meest universeel belangrijke maatstaven in digitale marketing. Alle gegevens die buiten de context worden bekeken, kunnen echter ongelooflijk misleidend zijn. Laat u nooit verblinden door een hoge of lage conversieratio zonder alle gegevens waarover u beschikt zorgvuldig te evalueren.

Hier volgen enkele manieren waarop conversieratio's kunnen misleiden:

# 1: Hogere conversieratio's kunnen slechte prestaties verbergen.

Sterke conversieratio's zijn over het algemeen positief - dat is wat u wilt. Mogelijk heeft u echter een hoog conversiepercentage in combinatie met een laag verkoopvolume. Of, ondanks uw gunstige conversieratio, kunnen hoge advertentiekosten uw ROI tenietdoen. Ga er nooit vanuit dat uw campagnes winstgevend zijn op basis van alleen conversieratio's.

# 2: Sommige bezoekers zijn er niet om te kopen.

Als u zich te veel richt op conversieratio's, ziet u mogelijk de veelheid aan andere redenen over waarom mensen uw website bezoeken. Sommige mensen onderzoeken mogelijk producten en misschien zullen ze uiteindelijk terugkeren om betalende klanten te worden. Sommigen zijn misschien al klant en ze zoeken ondersteuning of controleren hun bestellingen. Onderhoudt u een blog? Misschien bouw je een publiek op. Raak niet zo gefixeerd op conversieratio's dat u alle andere manieren vergeet waarop uw website waardevol is.

# 3: Conversieratio's kunnen fluctueren met verschillende doelgroepen.

Zorgt uw online marketing voor een grote toestroom van nieuwe bezoeken? In dat geval lijken uw conversieratio's ongewoon laag. Dat komt omdat nieuwe bezoekers minder snel goederen en diensten kopen dan gevestigde klanten. Bezoekers van verschillende verkeersbronnen hebben ook de neiging om met verschillende snelheden te converteren. Door Google Analytics-rapporten te gebruiken, kunt u uw werkelijke succespercentages voor verschillende soorten bezoekers bepalen.

Conclusie

Conversieratio's zijn enorm belangrijk bij het optimaliseren van uw campagnes. Ze geven niet alleen aan of uw marketing winstgevend is, maar ze laten ook zien hoe bezoekers omgaan met uw website. Conversies zijn niet het enige dat telt - u moet nog steeds uw klikfrequenties, totale uitgaven en tal van andere statistieken in de gaten houden - maar het genereren van conversieratio's is over het algemeen de sleutel voor succesvolle campagnes.

Dennis Jansen - Derow

Interessant?

En benieuwd hoe Derow jou kunt helpen? Wij denken graag met je mee en geven vrijblijvend advies.

Even bellen?

Benieuwd naar wat Derow voor jou kan betekenen?

Neem een kijken tussen onze producten of neem gerust contact op en dan kijken samen naar hoe wij jou kunnen helpen