Met een portfoliowebsite kunnen potentiële klanten van over de hele wereld uw werk beoordelen.
De belangrijkste tool die u nodig heeft om uw werk op de markt te brengen, is een portfoliowebsite. Met een portfoliowebsite kunnen potentiële klanten van over de hele wereld uw werk beoordelen, uw persoonlijkheid leren kennen en uw diensten op hun gemak begrijpen.
Er zijn drie hoofddoelen van een succesvolle portfoliowebsite. Ten eerste moet het u helpen uw werk op de best mogelijke manier te presenteren, terwijl u uw diensten op een duidelijke manier op de markt brengt. Ten tweede moet de website u in staat stellen uw klanten en sitebezoekers te leren kennen. En ten derde moet het fungeren als een hub voor al uw online en offline marketingactiviteiten. Laten we dieper ingaan op de voordelen van elk van deze drie dingen:
Met de juiste illustratieselectie, branding en marketingboodschap, zullen uw ideale klanten - de klanten met wie u graag zou willen werken - uw portfoliowebsite bezoeken en zich thuis voelen. Uw ideale klant zal zichzelf onmiddellijk herkennen in uw beschrijving, uw diensten duidelijk begrijpen en erop vertrouwen dat u de perfecte ontwerper bent voor hun bedrijf. In mijn ervaring zijn de meeste klanten niet op zoek naar een naamloos, naamloos merk om patronen te ontwikkelen en werk voor te bereiden voor productie. De meeste klanten zijn op zoek naar een partner waar ze jarenlang op kunnen vertrouwen en mee kunnen werken.
Een van de belangrijkste voordelen van een portfoliowebsite is dat u hierdoor directer contact kunt hebben met potentiële klanten en bezoekers van uw site. Met gratis tools zoals Google Analytics kunt u zien waar uw websitebezoekers vandaan komen, hoe ze u vinden en op welke delen van uw website ze de meeste tijd doorbrengen. Als u een wachtwoordbeveiligde portfolio op uw website heeft, kunt u door klanten een korte wachtwoordtoepassing te laten invullen een schat aan informatie krijgen, zoals welke klanten naar uw werk worden aangetrokken, naar welke patroonstijlen ze op zoek zijn en wat u kunt doen om maken hun leven een beetje makkelijker. Profiteer van deze kans!
Met zoveel verschillende manieren om uw werk te verkopen en op de markt te brengen, inclusief online netwerken zoals LinkedIn en fysieke netwerken, zoals het bijwonen van een printshow of een conferentie, is het absoluut noodzakelijk om van uw website uw marketinghub te maken - de plek waar potentiële klanten naartoe kunnen gaan leer meer over u, of u nu online of offline bent. Leid altijd mensen naar uw website! Het is het enige gebied van uw bedrijf waarover u volledige controle heeft, omdat uw online portfolio uw thuis is. Het geeft je de kans om je verhaal te vertellen. Bovendien kunnen potentiële klanten alle links naar sociale media vinden die ze nodig hebben op uw website.
Een portfoliowebsite is zoveel meer dan een website waarop u uw werk presenteert. Uw website is uw kans om uw verhaal te vertellen en nieuwe contacten en klanten in uw wereld te verwelkomen. Denk bij het herontwerp van uw volgende portfolio-website na over hoe u een meer uitnodigende omgeving voor nieuwe klanten kunt ontwikkelen, hoe u uw diensten duidelijk kunt uitleggen en hoe u hun leven een beetje gemakkelijker kunt maken. Het is een geweldige strategie voor het opbouwen van bedrijven en een geweldige manier om duurzame relaties op te bouwen met klanten waar je van houdt!
En benieuwd hoe Derow jou kunt helpen? Wij denken graag met je mee en geven vrijblijvend advies.
Neem een kijken tussen onze producten of neem gerust contact op en dan kijken samen naar hoe wij jou kunnen helpen