Sterke merkbekendheid houdt u in gedachten wanneer klanten uw diensten nodig hebben.
We hebben allemaal honderden - zo niet duizenden - interacties elke dag met het ene of het andere merk. Als u daarom wordt gevraagd om enkele prominente merken te noemen, kunt u dit waarschijnlijk vrij eenvoudig doen. In feite kent u waarschijnlijk meerdere merknamen voor een willekeurig aantal productreeksen.
De kans is groot dat u waarschijnlijk niet alleen van deze merken op de hoogte bent, u heeft er een aantal zeer specifieke associaties mee. U weet welke als de meest betrouwbare worden beschouwd, welke betaalbaar zijn, welke up-scale zijn, enz. En ook al heeft u deze informatie misschien niet vaak nodig, wanneer u iets op hun markt gaat kopen, zult u gebruik maken van die informatie om uw aankopen te doen.
Nu denk je misschien: “Ik ben geen groot merk zoals Nike of Coca Cola. Moet ik dezelfde naamsbekendheid hebben? ' Welnee. Je hebt niet hetzelfde niveau van merkbekendheid nodig als sommige van de topmerken ter wereld, maar je moet wel je profiel boven dat van je concurrentie verheffen . Hoe meer u uw profiel kunt verhogen, hoe meer u gekwalificeerde klanten kunt aantrekken die uw diensten willen.
Overweeg even uw verkoopcyclus. Hoe vaak kunt u aan één klant verkopen? Als je Starbucks bent, kun je elke dag verkopen. Meerdere keren per dag zelfs. En er is duidelijk veel waarde in constante, subtiele herinneringen die nu misschien een goed moment zijn voor een kop koffie.
Maar als u auto's verkoopt, verkoopt u waarschijnlijk niet meer dan een of twee keer per decennium aan dezelfde persoon. Die persoon zal jaren doorgaan zonder aan uw bedrijf te denken. Maar als het zover is? U wilt het eerste bedrijf zijn dat in u opkomt. Merkbekendheid is wat je daar brengt.
Uw website vormt de kern van uw merkbekendheidsstrategie , maar dat betekent niet dat elke strategie op uw website zal plaatsvinden. In plaats daarvan moet uw strategie een combinatie zijn van inkomende strategieën (inhoud die is ontworpen om organisch verkeer aan te trekken) en uitgaande methoden (waarbij u moet ingrijpen om de aandacht te trekken).
Inkomende strategieën omvatten het maken van inhoud en trefwoordonderzoek. Uitgaande strategieën omvatten reclame en remarketing. Als u op zoek bent naar meer manieren om de naamsbekendheid van uw bedrijf te vergroten, zijn hier acht technieken die u kunt gebruiken om de aandacht van uw klant te trekken.
We praten met veel bedrijven die een sterke wens uiten om hun klantenbestand op te leiden. Ze hebben veel informatie die ze willen delen en ze geloven dat ze door deze te delen zich zullen profileren als experts in de sector. En natuurlijk komt expertise met een groei in vertrouwen van klanten. Het probleem is dat, hoewel ze in deze strategie geloven, ze niet zeker weten hoe ze deze moeten uitvoeren.
Gelukkig is dit waar je blog voor is . Blogs zijn de perfecte gelegenheid om inhoud met een lange vorm te schrijven die precies het soort informatieve inhoud bevat dat bezoekers nodig hebben. Wanneer bedrijven regelmatig inhoud schrijven, bouwen ze niet alleen hun diepgaande kennisbasis op, ze creëren voor zichzelf een reden om in de schijnwerpers te blijven staan.
Kortom, blogs doen veel meer dan SEO-voer bieden. Ze leiden potentiële klanten op, vestigen leiderschap in de sector en bieden een manier om top of mind te blijven. En dat is natuurlijk waar het bij merkbekendheid om draait.
Infographics hebben veel deugden: ze laten informatie zien op een manier die gemakkelijk te verteren is, ze betrekken lezers via interessante grafische afbeeldingen en ze verdienen veel aandelen op sociale media. Veel mensen zullen zelfs een goede infographic bewaren voor later gebruik, zelfs als ze er een paar jaar niet op terugkomen.
Dit alles maakt infographics een uitstekende tool om naamsbekendheid te vergroten. Zolang u uw merknaam en logo op de afbeelding heeft, kan deze wijd en zijd worden gedeeld en nog steeds goed werk doen voor uw bedrijf. En als referentiehulpmiddel vergroot het uw geloofwaardigheid. Ze zijn zelfs een van de meest populaire inhoudsvormen voor veel internetgebruikers, waardoor ze zeer aantrekkelijk zijn voor uw website.
Net als infographics bieden hoogwaardige pdf's (white papers, casestudy's, etc.) uw bedrijf ook een kans om de reputatie van uw merk bij potentiële klanten te versterken. In feite is een goed ontworpen stuk downloadbare inhoud (DLC) een hybride van een infographic en een uitgebreide blogpost, waarin diepgaande geschreven inhoud op een grafisch aangename manier is ingedeeld.
Hoewel DLC's meestal niet hetzelfde deelvermogen hebben als infographics, hebben ze wel een hoger prestige als gezaghebbende inhoudsbronnen. Bezoekers die de tijd nemen om uw DLC te downloaden en te lezen, zullen waarschijnlijk niet vergeten wat ze lezen en zullen die informatie in hun achterhoofd houden wanneer ze aankoopbeslissingen nemen.
Merkbekendheid kan de belangrijkste reden zijn om op sociale media te posten . Klanten die uw merk volgen, zien niet alleen uw berichten wanneer ze uitgaan, maar ze kunnen ze ook delen met hun volgers. Sociale media bieden ook manieren om uw berichten een boost te geven om een breder publiek te bereiken, wat kan helpen uw merk onder de aandacht te brengen bij mensen die u anders niet kennen.
Heeft u een manier om e-mails op uw site vast te leggen (bijvoorbeeld via een stuk downloadbare inhoud)? Als dat zo is, kunnen zorgvuldig getimede e-mails een prettige herinnering zijn voor abonnees dat u nog steeds zaken doet. Dit mogen niet allemaal verkoopmails zijn. In plaats daarvan kun je ze gebruiken als een kans om je nieuwste bloginhoud te delen, een moodboard te delen met verschillende manieren om je producten te gebruiken of te stylen, of enkele wekelijkse tips te geven om je abonnees te helpen hun doelen te bereiken.
Het punt is dat, hoewel u uw abonnees niet wilt overspoelen met zinloze e-mail, als u iets waardevols te bieden heeft, contact met hen kunt opnemen, is een lagedrukmanier om uw naam op te volgen en naar voren te brengen.
Ranking voor branchegerelateerde zoekwoorden is een belangrijke factor in elke goede merkbekendheidsstrategie. Door consequent in zoekresultaten te verschijnen, bewijst u aan online shoppers dat u een belangrijke speler bent in uw branche.
Natuurlijk moet u van tevoren wat zoekwoordonderzoek doen, zorg ervoor dat u opduikt voor relevante zoektermen. Zoek uit naar welke termen uw klanten zouden kunnen zoeken die hen naar uw bedrijf zouden leiden, en maak vervolgens een contentstrategie die op die termen is gericht. Door dit te doen, trekt u niet alleen meer bezoekers naar uw site, maar trekt u ook het soort bezoeker aan dat uw producten en diensten het meest nodig heeft.
U denkt misschien dat u geen reclame hoeft te maken voor mensen die al naar uw winkel zijn gekomen, maar u vergist zich. Een zorgvuldig geplande remarketingstrategie kan uw merk versterken en bezoekers eraan herinneren waarnaar ze op zoek waren.
Zie het als branding op een boodschappentas. Je zou je klanten generieke boodschappentassen kunnen geven, maar dan zouden ze niets hebben om hen aan je merk te herinneren nadat ze je winkel hadden verlaten. Aan de andere kant, als uw logo op hun tassen staat, zullen ze het opnieuw zien als ze thuiskomen en hun aankopen lossen, en waarschijnlijk opnieuw als ze die tas in hun voorraadkast bewaren en besluiten deze later opnieuw te gebruiken.
Remarketing is zo. Uw bezoekers weten wie u bent, maar door uw merk voor hen te plaatsen nadat ze uw site hebben verlaten, hebben ze nog een reden om u later te herinneren.
Net als bij uw zoekwoordstrategie, wanneer u zoekt naar zoekwoorden die verband houden met uw merk, wilt u in die ruimte adverteren. Zelfs als zoekers nooit op uw advertentie klikken, betekent uw aanwezigheid van uw advertenties dat ze uw naam zien gekoppeld aan de informatie waarnaar ze op zoek zijn. Als ze op een dag wat tijd besteden aan onderzoek, zien ze mogelijk dat uw merk naast verschillende zoekresultaten wordt weergegeven. Dit kan ertoe leiden dat ze een paar dagen later rechtstreeks naar uw merk zoeken.
Merkbekendheid vergroten is een manier voor bedrijven om het gesprek over hun bedrijf te beheersen. Wanneer u uw eigen verhaal vertelt, heeft u de mogelijkheid om een verhaal te schrijven over uw bedrijf, de producten die u verkoopt en de mensen waarmee u werkt. Uw reputatie is te belangrijk om aan het toeval over te laten.
En benieuwd hoe Derow jou kunt helpen? Wij denken graag met je mee en geven vrijblijvend advies.
Neem een kijken tussen onze producten of neem gerust contact op en dan kijken samen naar hoe wij jou kunnen helpen